Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Lyžování dětí v předškolním a mladším školním věku
Lhotáková, Anna ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
5 Obsah Obsah.......................................................................................................................................... 5 1. OBSAHOVÁ NÁPLŇ PRÁCE.......................................................................................... 7 2. KLÍČOVÉ POJMY, CÍL PRÁCE....................................................................................... 8 2.1. Cíl práce....................................................................................................................... 8 2.2. Klíčové pojmy ............................................................................................................. 8 3. HISTORICKÝ EXKURZ ................................................................................................. 10 3.1. Vznik lyžařství........................................................................................................... 10 3.2. Lyžařství v českých zemích....................................................................................... 13 3.3. Historie lyžařské výuky............................................................................................. 14 3.3.1. Vývoj a charakteristika lyžování a lyžařských technik .................................... 15 4. PEDAGOGICKÉ A PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY VÝUKY LYŽOVÁNÍ DĚTÍ...... 17 4.1....
Vliv prostředí mateřských školních zahrad na kvalitu venkovní hry
Doležalová, Alice ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu kvality venkovní hry v prostředí školních zahrad mateřských škol. Cílem bakalářské práce je popsat a porovnat úroveň prostředí školních zahrad v našich podmínkách, včetně návrhu na zefektivnění jejich funkce, a to zejména s ohledem na zajištění kvality venkovní hry formou vhodného a podnětného prostředí. Teoretická část se nejprve věnuje historickému vývoji venkovní hry a proměn školních zahrad i významu hry pro dítě předškolního věku. Další kapitola pak nastíní faktory a rizika, která mohou ovlivnit kvalitu venkovní hry v prostředí školních zahrad. Mezi ně patří nejenom zákonné vzdělávací, bezpečnostní a hygienické oblasti, ale také další vnější a vnitřní podmínky, kterými mohou být vliv vedení mateřské školy a spolupráce se zřizovatelem, přístup pedagogů, rodičů nebo i samotná odpovědnost dětí. Navazující kapitola pak nabízí inspirativní náhled do zahraničního vzdělávacího pedagogického přístupu a poslední kapitoly se věnují informacím o nadacích, grantech a inspiracích, které lze využít pro plánovanou úpravu prostředí školních zahrad. Empirická část je zaměřena na zhodnocení současného stavu školních zahrad, jejich využití jako nástroje pro vzdělávání a poznávání přirozené přírody, zjištění žádoucích a nežádoucích faktorů, kterými může být venkovní hra na...
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Lyžování dětí v předškolním a mladším školním věku
Lhotáková, Anna ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
5 Obsah Obsah.......................................................................................................................................... 5 1. OBSAHOVÁ NÁPLŇ PRÁCE.......................................................................................... 7 2. KLÍČOVÉ POJMY, CÍL PRÁCE....................................................................................... 8 2.1. Cíl práce....................................................................................................................... 8 2.2. Klíčové pojmy ............................................................................................................. 8 3. HISTORICKÝ EXKURZ ................................................................................................. 10 3.1. Vznik lyžařství........................................................................................................... 10 3.2. Lyžařství v českých zemích....................................................................................... 13 3.3. Historie lyžařské výuky............................................................................................. 14 3.3.1. Vývoj a charakteristika lyžování a lyžařských technik .................................... 15 4. PEDAGOGICKÉ A PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY VÝUKY LYŽOVÁNÍ DĚTÍ...... 17 4.1....
Využití dramatické výchovy ve volnočasovém zařízení SDH Dobřejovice
OŠMEROVÁ KOUBOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Prostřednictvím obsahu teoretické části je možné seznámit se s pojmy dramatická výchova, divadlo, projekt. Nechybí rovněž posouzení společných a rozdílných znaků divadla a dramatické výchovy. Praktickou část tvoří projekt divadelní představení hrané dětmi ve volnočasovém zařízení. Projekt je popsán detailně od jeho nácviku po realizaci. Ve vztahu k projektu jsou zmíněny metody dramatické výchovy, jichž bylo ze strany účastníků využito. Závěr práce je věnován reflexi a komparaci stanovených cílů s cíli dosaženými.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.